Hvilken hastighed har jeg brug for?

Spørgsmålet om internethastighed optager mange. Og det er et spørgsmål, der er mange meninger om.

Antenneforeningen vil her forsøge at komme med et neutralt bud, hvor vi har valgt at tage udgangspunkt i en artikel i nr. 4/2017 i magasinet ”Komputer for alle”.

Når snakken falder på internethastigheder kan selve sproget nogle gange være en udfordring i sig selv. Man ser ofte mærkelige bogstav- og talkombinationer i stil med 20/2 MB. I dette tilfælde betyder det at internetforbindelsen har 20 MB i download-hastighed og 2 MB i upload. En høj upload-hastighed har du brug for, hvis du har behov for at sende store filer, fx videoklip til din Facebook. I så fald anbefaler vi mindst 10 MB.

Hastigheden for download er dog den vigtigste. Det er den, du er afhængig af når du henter data – uanset om det er mails eller video fra dr.dk eller Netflix.

Det er en udbredt opfattelse, at det kræver en rigtig hurtig forbindelse at se en Netflix-film. Men du kan godt se Netflix og være på netbank samtidig med en download-hastighed på 10 MB.

I skemaet nedenfor har vi taget oplysninger fra artiklen i ”Komputer for alle”. Det drejer sig om forskellige brugertyper, et udspil/forslag til hastighed, den bedste pris bladet har kunnet finde og bladets kommentar til hastigheden.
Vi har tilføjet vores anbefaling i forhold til antenneforeningens hastigheder og den tilhørende pris. Trafikken på nettet stiger og det er der plads til i vores anbefaling.

Se skema med anbefalinger

Se priser på de forskellige internethastigheder

Middelfart Antenneforening tilbyder i samarbejde med Norlys en række forskellige hastigheder på internet, så der er hastigheder, der både passer til den krævende og mere nøjsomme internetbruger.

Læs mere om internet på Norlys hjemmeside

Problemer med signalet?
Kontakt Norlys teknisk support hverdage mellem kl. 8-21 og weekend og helligdage mellem kl. 9-17 på tlf. 70 11 40 40.

Spørgsmål til regning eller andre produkter?
Kontakt Norlys kundeservice alle hverdage mellem kl. 8-17 på tlf. 70 11 40 40.