Det der ligger bag…

I vores hverdag er vi alle vi alle meget afhængige af teknologi. Ikke mindst både når vi ser fjernsyn eller læser vores emails på hjemmecomputeren.

Det som vi ikke tænker så meget over (og som vi helst heller ikke skal tænke over), er alt det som skal fungere for at vi kan have en fuldstændig fejlfri oplevelse med vores fjernsyn eller computer.

I det daglige har antenneforeningen hjælp fra Norlys til at få de forskellige netværk til at fungere upåklageligt, og i hvert fald til at få rettet op på fejl og nedbrud hurtigst muligt efter at de er opstået.

På samme måde har foreningen en bestyrelse og nogle bagvedliggende strukturer og regler, som de færreste medlemmer tænker over til daglig. Under dette menupunkt kan man således blandt andet se hvem der sidder i bestyrelsen på nuværende tidspunkt og hvordan de aktuelle vedtæger ser ud.

Indblik i hovedstationen

Billederne nedenfor viser teknikken i hovedstationen i Middelfart Antenneforening, hvor de mange TV kanaler nedtages og distribueres til foreningens medlemmer

Der bruges mere end 20 km lysleder kabler og 200 km traditionelt antennekabel. Alene i hovedstationen er der trukket mere end 700 meter kabel.

Kvaliteten af signalet sikres gennem ca. 750 aktive forstærkere spredt ud over hele byen.