Coax eller fiber – hvad har du brug for?

Du har brug for et stabilt internet til en god pris, med en hastighed, der dækker dit behov. Så enkelt er det. Coax eller fiber bliver let en teknisk og lidt teoretisk diskussion om søm eller skruer.

I et moderne antennenet er der masser af fiberkabler på samme måde som der er masser af Coax-kabler. Vi bruger fiberkabler til at opnå stor kapacitet frem til nogle lokale forsyningspunkter. Herfra kører internettrafikken via de traditionelle Coax-antennekabler det sidste stykke. Vi bruger både søm og skruer. Det sikrer dig mest for pengene.

Hvis du er teknisk interesseret kan du klikke her og læse en artikel om de forskellige teknologier.

Middelfart Antenneforening og Stofa er i gang med opgradering af vores anlæg. Allerede nu kan du købe internethastigheder op til 300 mbit download og 50 mbit upload, men i løbet af nogle år bliver det muligt at nå op på 1.000 mbit (1 gigabit).

Læs mere på Stofa.dk om giganet, som vil give os ekstremt høje hastigheder, som det i dag er vanskeligt at forestille sig, at du kan få brug for.